2021(e)ko apirilaren 21(a), asteazkena

CLICKBAIT


Sare sozialen haskundearen ondorioz kontsumo irrazionalaren maila gazteen artean areagotu da.Sare sozialen erabilera azkenengo urteetan igo egin da eta gazteak  sare sozialetan denbora gehiago igarotzean iragarpen gehiago ikusten dituzte.Iragarpen hauek denborarekin erabiltzaileen beharretara egokitzen hasi dira eta honek justifikatzen du kontsumismoan egondako igoera.


Sare sozialen erabilera asko areagotu denez eta han agertzen diren iragarkiak erabiltzaileen beharretara egokitu direnez, gu planteatu dugun hipotesia, Zenbat eta ordu gehiago erabili sare sozial bat orduan eta diru gehiago kontsumitzen da.Hori aurrera eramateko galdetegi bat sortu dugu galdera zehatz batzuekin.Galdetegia hau 16-28 urte tarteko pertsonei egin diegu,gazteek sare sozialak gehiago erabiltzen dituztelako.Bildu ditugun datuekin beste hainbat ondorio atera ditzakeguz,gazteek zenbat ordu igarotzen dituzten sare sozialetan edo kontsumismoa zenbat igo egin den azkenengo urteeetan.




Gure inkestaren diseinua, 16-28 urte bitarteko gazteen kontzumoa astertzeko egin dugu.  Sare-sozialen kontzumoaren inguruan eta hilea bukatzean gastatutako diruaren erlazioa aztertu dugu.


Lehenengo galderan adinaren inguruan galdetu dugu,datuen bilketa errazagoa izan dadin, adinak sei multzotan banatu ditugu (16-18/18-20/20-22/22-24/24-26/26-28)




Galdetegiaren bigarren galdera, Instagram, Twitter, Pinterest eta Youtubeen artean zein den sare erabiliena zehazten dugu.



-1/16-18/

-2/18-20/

-3/20-22/

-4/22-24/

-5/24-26/

-6/26-28/


Adin guztietan patroi berdina ikusten da. Youtube eta instagram izan dira gehien erabiltzen diren sare sozialak.


Hurrengo galderan, Sare sozialen inguruan galdetu dugu, zenbat denbora igarotzen duten egunero. Emaitzak espero genuenak izan dira, pertsona gehienak 2-4 orduko tartea ematen dute egunero sare sozialetan.


Ondoren, zenbat euro hilero gastatzen duten, kontuan izanda adingabe batek heldua den beste batek baino gutxiago kontzumituko duela, beraz, uste dugu, erabaki dugun adin tarte honetan (16-28), nahiz eta gazteago izan orduan eta kontzumoa baxuago izango da.






Hurrengo galdera, hile bukaeran kontsumitu duten euroen ehuneko horretatik zenbat erabili duten janaria edota eguneroko bizitzarako beharrezkoak diren produktuetaneta.



Azkenengo galdera, sare-sozialetan ageri diren iragarkietan noiz behin “klik” botoia sakatu duten online erosketarik egiteko.



 


Gure proiektua aurrera eramateko atera genuen hipotesia,zenbat eta ordu gehiago erabili sare sozial bat orduan eta diru gehiago kontsumitzen da.Galdetegia eginda eta datu guztian ikusita eta konparatu ostean hipotesia bete dela esan dezakegu.Inkesta bete dituzten pertsonen datuak ikusita eta kontrastatu ostean, gaur egungo gazteek sare sozialetan hainbat ordu igarotzen dituztela ikusi dezakegu eta sare sozial horietan denbora igarotzen dituzten pertsonen artean kontsumo maila handiagoa da. Aztertu dugun adin tarteko pertsonen %74ak hilean gastatzen duen diruaren %90 baino gehiago ezinbestekoak ez diren gauzetan gastatzen dute. Beste aldetik bakartik %7ak euren diruaren %90 baino gehigo gastatzen dute bizitzarako oinarrizko produktuetan.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina