JULEN
AZACETA
MARKEL
ANTA
TXOMIN
ABASOLO
AITOR
LEKANDA
HIPOTESIA:
Ikerketa
honen bidez, nortasun biolento baten eta eragile teknologikoen arteko
lotura demostratu nahi izan dogu. Hainbat izan dira berrietan atera direnberriak biolentzia eta bideojokuak erlazionatu dabezanak,borrokeatik larriago batzuetararte, hilketak, indibidualetik grupaletara. Heriotza honen eragiletzat bideojokoak jo dabez eta egiaztapen hau baieztatzeko asmoa izan dogu, izan ere biolentizaren eragileak badira neurriak hartzeko ordua izango litzateteke aipatutako berriak berriz ez gertatzeko asmoz. Hau konprobatzeko hainbat test
ezberdin egitea erabaki dogu, ondoren emoitzak ikusteko eta euren
arteko erlazioa aurkitzeko. Lehen eta behin, nortasunari buruzko
galdetegia egin genduan, galdetuaren nortasun motaren barri izateko.
Ondoren, telebista eta zinemari zaletasunei buruzko galdetegia egin
genduan telesail eta film motei buruz jakiteko. Test bardinean, euren
bideojokuen erabilerari buruzko galdera batzuk be agertzen ziran.
Azkenik, jarduera interaktibo bat proposatu genduan, galdetuari bideo
bat jarri ondoren, bideo horrek eragiten eutson eragina aztertzeko
beste galdeketa baten egin genduan. Ikerketa honen bidez hurrengo
baieztapenak demostratu doguz: bideojoko nahiz film eta telesail
biolentoen ikuspenak nortasunean eraginda dau, nortasun biolento bat
eraginez.
IKERKETAREN METODOLOGIA:
-Lehen
galdetegian banako bakoitzaren nortasuna definitzeko asmoz egin
genduan. Galdetu bakoitzari bere jarrera eta pentsamenduari buruzko
galdera ezberdinak egin jakozan bere nortasuna mota baten egokitzeko
asmoz. Lau nortasun mota desberdin egozan : biolentoa, baketsua,
alaia eta lotsatia. Nortasunaren arabera zaletasun desberdinak izatea espero zan eta euren artean erabateko erlazio bat bilatzea.
-Bigarren
galdetegian eragile teknologikoen erabilerari buruzko galderak egin
genduzan. Galdetu bakoitzak euren ohitura teknologikoei buruzko
informazio emoten eban. Galdetegia batez ere hiru arloren inguruan
diardu: bideojokuak, telebista eta zinema. Banako bakoitza bere
zaletasunen berri emotean bere nortasunarekiko eratzen zen lotura
aztertzea zen xedea, hau da lehenengo galdetegia eta bigarrenaren
arteko lotura lortzea.
-Hirugarren
frogan berehalako estimulu biolento baten aurrreko jarrera eta
erantzuna aztertzeko banako bakoitza indarkeria agertzen eban bideo
baten aurrean jarri genduan eta ondoren pertsona bakoitzan bideo
horrek eragin eutsienaren inguruko erantzuna emoten eban. Bideoak jarrera oso biolento bat agertzen eban , kasu honetan, UFC kiroleko borrokak izan ziren. Kirol hau biolentoena da batzuentzat eta nahiko ohikoa izaten da odola agertzea eta nahiko zauri larriak ere. Bideo hau berehalako estimulu handiena lortzeko xedeagaz aukeratua izan da.
EMAITZAK:
Inkesten
eta froga guztiak ikertu ondoren, emaitzak ikusita, ondorio batera
heltzea lortu dogu. Biolentzia ageri daben bideojokoak ( gerrazkoak,
borrokazkoak…) , pertsonetan eragina euki ahal dabe era biolento
batean. Hau da, bere portaeran jarrera biolentoak eragin daikez.
Batez ere pertsona honeek gazteak badira, errezago alteratzen dira
eta. Horrez gain ikusi izan ahal dogu bakoitzaren izaerak garrantzia
handia duela arlo honetan. Pertsona alaiek adibidez, bideo biolentoak
saihesteko joera daukie. Eta berez apur bat biolentoak diranen
pertsonetan, bideoa eragina euki dau.
Beraz
esan ahal daikegu bideojoko biolentoak jarrera biolentoak eragin
daitekezela, baina harreman asko daukala bakoitzaren izera, eta baita
ere adinagaz.
Grafiko honetan agertzen da galdetuetan estimulu biolento baten aurrean sortu jakien sentimena eta ikusi daitekenez %45ari biolentzia eragin deutsa. Emaitza hau nahiko adierazgarria da eta kontuan hartu behr da bapateko estimulua dela eta ez estimulu luzatua bideojokuen edo filmen kasuan gertatzen den moduan. Beste hoenen aurrean hainbat ordu emoten dira astero eta emaitza askoz larriagoak sortu daitekez eta biolentzia eragiten jakon ehunekoa altuagoa izango zan. Gainera erantzuna sexuen araberakoa izan da ere, gizon gehiagok adierazi dabe biolentzia eragin deutsiela emakumeak baino. Hau azalpen biologiko bat deuka , izan ere gizonen hormona , testosterona, biolentziaren eragilea da eta gizonak emakumeak baino nibel askoz altuagoak daukiez, hori dala eta emakumeak normalean jarrera baketsuagoa aurkeztu egiten dabe eta ez dabe estimulu biolento baten aurrean hainbestek biolentzia sentitzen.
DATU BITXIA:
Gure ikerketan biolentziarekin harreman zuzena daukan beste faktore bat ezagutu dogu: sexuen arteko biolentzia hain zuzen be.Bigarren inkestaren emaitzak aztertu eta gero, datu bitxi bat aurkitu dogu. Bigarren inkestan, (mutilen artean) %8-a emakumeen aurka biolentzia erabiltzeko gogoarekin aurkitu da. Datu hau aztertu ondoren, sentimen eta gogo honen zergaitia eta iturburua topatzen saiatu gara. Aurkitu dogunez, emakumeen kontra biolentzia erabiltzako grina bideojokuen eraginez da, ez bideo biolentoak ikustearen ondorioz. Joko honen artean GTA gailentzen da, bertan emakumeak manipulatu eta jo daikezuzalako. Joko hau 16 urtetik gorakoentzat da. Izan be, inkestatuen %75-ak GTA jokoa erabiltzen dabela aitortu eben, datu honek gure bilaketaren hipotesia finkatuz.
EMAITZAK GRAFIKOEN BIDEZ:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina