Jostailuak VS Teknologia
Gure lana jostailuak vs teknologia da. Gai hau aukeratu dogu gaur egun ume asko gauza
teknologiakoak, adibidez, bideojokuak, ordenagailuak, mugikorrak
etab. eskatzen dabezalako, alde batera utziz betidanik erabilitako
jolasak, esaterako, pampinak, mahai jokoak etab. Gaztetik hasten
diranez tekonologia eskatzen jakin gura genduan zein urtetik aurrera
gertatzen dan hori eta euren gustuak nola aldatzen diran urteak pasa
ahala. Orain dala urte batzuk lehenengo mugikorra nahiko berandu eukiten zan eta orain askarrako lortzen dabe, teknologiaren aurrerapen arina dala eta.
Metodologia
eta emaitzak:
Inkestak gabonak baino lehen egitea aukeratu genduan eskatuko ebezan opariei begira.Horretarako
lan hau egiteko irakasle eta ikasleen lagutzarekin egin dogu inkesten
bidez ondorioak ateratzeko euren gustuen arabera. Galdetegi hauek HH,
LMH eta DBH-n egin doguz ikesta desberdinekin euren adinaren arabera.
HH-n
ume txikiak diranez, inkesta erraz bat egin geuntsen A eta B aukera
borobildu behar ebena teknologia edo jostailuak aukeratzen. Klase
bakoitzeko 6 ume aukeratu genduzan, hiru neska eta hiru mutil
parekatu egoteko.
LMH-n
nagusiagoak diranez inkesta desberdin bat egin geuntsen, non 14
argazki ateratzen ziran, jostailuenak eta teknologikoak, eta bertan
1tik 14ra jarri behar eben, gehien gustatzen jakenetik gutxienera. 4 ume atera genduzan. bi neska eta bi mutil.
DBH-n
ordenagailuen bidez egin genduzan inkestak 4 pertsona ateratzen (bi neska eta bi mutil), galdetzen noiz hasi ziran
gauza teknologikoak eskatzen, euren lehen mugikorra noiz izan zan...
jakiteko lehen noiz aldatzen ziran gustuak.
Inkestak
egin ondoren emaitzak zenbatu genduzan grafiko batzuetan jartzeko eta
argiago ikusteko euren gustuak.
Beraz,
grafikoetan ikusi daikegu nola HH-n umeak jostailuak gurago dabezala,
hala ere hemen argi egoan teknologia ez ebala irabaziko txikiak
diralako eta oraindik adina daukatelako jostailuekin jolasteko. LMH-n
1, 2, 3 mailak elkartu genduzan pensatzen gendualako maila horietan gustuak asko ez diralako aldatzen, aurrerago baizik, ikusi ahal dogunez lehenengo
postuetan gauza teknologikoak dagoz, tableta, mugikorra, telebista…
eta azkenengo postuetan barbieak, superheroiak… 4. mailan, beste hiru
mailetan bezala gauza teknologikoak irabazten dabezala ikusten dogu
eta 6. mailan gustuak argiago ikusten dira gauza teknologiko guztiak
lehenengo postuetan ikusten diralako, hala ere, hau ez dau esan nahi ume guztiek
gauza teknologikoak eskatzen dabezala, ume bakoitza bere gustuak daukaz eta batzuk jostailuak gurago ahal
izango dabe baina media egiterakoan ikusten da nola euren gustuak
gauza teknologikoak direla eta maila batetik bestera pasatzean
nabariagoa da gustu aldaketa hori. DBH-n ikusi ahal izan dogu
mugikorra nahiago dabela, hala ere, nahiago dabe lagunekin kalean
egotea etxean Play Stationarekin baino eta inkesta hau egin daben
gazte guztiek mugikorra daukate.
Gero baita ere mailak elkartu genduzan ikusteko nola mailaz maila gustuak aldatzen diran. Bigarren grafiko honetan ikusi daikegu nola 4 eta 6 mailatan gustuak aldatzen diran teknologia eta jostailuen artean, bietan teknologia irabazten dau, baina jostailuak gehiago gustoko dabez 4. mailakoak 6. mailakoek baino, marrak konparatzen badoguz.1, 2 eta 3. mailan ere teknologia irabazten dau baina hemen orekatuagoak dagoz gustuak eta baita jostailu batzuk gustoko dabez.
Esan dogunez,1etik 14ra sailkatu behar eben, horren ondorioz puntu gehiago daukienak dira gutxien gustuko dabezanak eta puntu gutxien daukienak gehien gustoko dabezanak dira, beraz, grafikoa erreparatzen badogu goian kokatzen diran puntuak gutxien gustoko dabezanak dira eta behean dagozan puntuak gehien gustoko dabezanak dira.
Grafiko
honetan ikusi daikeguz umeen emaitzak ehunekotan eta argiago ikusi
daikegu euren gustuen aldaketa. Teknologiako zutabeak erreparatzen
badoguz, LMH 1,2,3 mailetako zutabea beherago dagoena da, txikiagoak
diranez jostailuak nahiago dabezalako. LMH-ko 4 mailako zutabea pixka
bat gorago dago LMH 6. mailako zutabetik. Jostailuen zutabeetan, LMH
1,2,3 mailetako zutabea gorago dagoena da, beraz, maila honetako
umeek jostailuak gurago dabez; aldiz, LMH 4 eta LMH 6 mailetako
zutabeak nahiko parekatuta dagoz.Gure ondorioa, umeek LMH 4. mailan
teknologiaz interesatzen eta eskatzen hasten dabe, horregatik 4.
mailako zutabea apur bat gorago dago, eta LMH 6. mailan teknologia
guztia dabenez, beste motako jostailuak interesatzen jakez, esaterako
baloiak, mahai jokoak... edo baita ere nagusiagoak diranez lagunekin
egotea nahiago dabe. Beraz, esan daikegu nagusiagoak egin ahala
teknologia gehiago gustoko dabe baina baita ere beste mota batzuetako
jolasak edo lagunekin egotea, eta LMH 1,2,3 mailetako umeek
txikiagoak diranez oraindik jostailuekin jostalea gustoko dabe baina
baita teknologia ere. Gustuen aldaketa izan daiteke, nagusiagoak
egiten dirala, ere bai telebistan ikusten daben teknologia guzti
horretaz interesatzen hasten dirala eta jostailuak ahazten dabezala,
baita ere besteen influentziaz eraginda, adibidez ume bat seme txikia
dana bere nebaren teknologia ikustean eskatzen hasiko dau eta ondoren
bere lagunei erakustean eurak ere eskatzen hasiko dabe.
DBH-ko inkestak ordenagailuz egin genduazn errazago zalako gere erantzunak zenbatzeko. 38 erantzun lortu genduzan eta erantzun desberdinak egon ziran, hala ere batzuk antzekoak ziran.
Hipotesia:
Datu
hauek ez dira zehatzak, ezin daikegu esan ikastolako ume gehienen
gustoak horrela direla, zeren eta eszeptzio asko egon ahal dira,
umeak hainbat aspektuetan oso desberdinak diralako. Baina guk saiatu
gara datu hauek orokorrak izaten, hau da, gehienek ondo dakigun
bezala, guk ere bizi dogulako, urteak joan ahala gure gustuak
aldatzen joan dira, baina teknologia eragiten dau gero eta gazteago
haurren gustuetan. Eta gure hipotesia da, umeak teknologiaren erruz
euren hautzaroa, eta gaztaroa laburbiltzen dagozala
Ondorioak:
Inkestak
egin ondoren ikusi ahal izan dogu nola teknologia jostailuei irabazi
deutsiela eta gustuak urte batetik bestera asko aldatzen dirala.
Orain dala urte batzuk umeak beranduago eskatzen ebezan gauza
teknologikoak baina gaur egun dagoan teknologia guztiarekin umeak
nahiago dabe gauza teknologikoak jostailuak baino, DBH-ko inkestaren
bitartez umeek 11 urterekin mugikorra eskatzen eben baina orain ez
dala horrela ikusi ahal izan dogu. Beraz, uste dogu umeak teknologia
alde batera utsi behar dutela edo ordu gutxi egon behar dabela eta
frogatu ahal izan dogu nola gaur egun umeak gazteago teknologia
eskatzen daben.
Bideoa--> https://www.youtube.com/watch?v=5j3JQJjUaRU&feature=youtu.be
Aitana Castilla, Lucia Gomez-Goikoetxea, Irati Jimeno eta Paula Marin
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina